۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

شبکه پولشویی سپاه پاسداران با درآمد فروش مواد مخدر

العربیه: تحقیقات قضایی برای شناسایی شبکه پولشویی سپاه پاسداران در بحرین آغاز شد. این شبکه به پولشویی با درآمد فروش مواد مخدر متهم است

تحقیقات قضائی برای شناسائی یک شبکه پول شویی دربحرین وکویت که گفته می شود زیر نظر سپاه پاسداران به هدف دور زن تحریم های مالی علیه ایران در برخی کشورهای منطقه فعالیت می کرد آغاز شده است.

براساس گزارش منابع مطبوعاتی دربحرین این شبکه از راه فروش مواد مخدر در آذربایجان وکلمبیا در برخی کشورهای منطقه به شکل مخفی به فعالیت می پرداخت.

گزارش های اولیه از این شبکه اولین بار پس از احضار یکی از وزیران بحرینی منتشر شده است و کویت نیز یک متهم زن را که نام او در تحقیق با وزیربحرینی آمده بود بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه بحرینی " الوسط " که امروز دوشنبه 22-3-201 منتشر شده است دستگاه امنیتی بحرین پس از کنترل فعالیت منصوربن رجب از وزیران دولت این کشور که در صدد انتقال 15 ملیون دیناربحرینی به خارج بود شبکه پولشویی مذکوررا کشف کرد.

وزارت کشوربحرین روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرده بود که یکی از متهمان به پول شویی در داخل وخارج از کشور بازداشت شده است.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به العربیه نت گفته است:" مقامات عالی بحرین می خواهند این موضوع را تا آشکار شدن همه سرنخ ها ادامه دهند."

منصور بن رجب یکشنبه گذشته در جلسه کابینه بحرین حضورنیافت ، او روز پنجشنبه گذشته برای انجام تحقیق به دستگاه قضایی فراخوانده شده بود. گمان می رود دولت درصدد سلب همه اختیارات وی تا پایان تحقیق است.

منبع آگاه گزارش هایی که در روزنامه های بحرینی مبنی بر کشف تعدادی عکس از مناطق نظامی بحرین برای ارسال به ایران بوسیله یک USB الکترونیکی منتشر شده را تایید کرد اما از پاسخ به سوالی در مورد اهمیت این عکس ها و رابطه آن با احضار وزیربحرینی خودداری کرد.

درهمین حال روزنامه " البلاد " چاپ بحرین اعلام کرده است یک شهروند سودانی و دو شهروند بحرینی به اتهام دست داشتن در تهیه این عکس ها بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: