۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

پناهی در کنار جنبش دموکراسی خواهی ایرانیان ایستاده بود

اعتراض سازمان ادوارتحکیم وحدت به بازداشت جعفرپناهی/ پناهی در کنار جنبش دموکراسی خواهی ایرانیان ایستاده بود
شنبه، 15 اسفند 1388

ادوارنیوز: کمیته فرهنگی سازمان ادوار تحکیم با صدور اطلاعیه ای به دستگیری جعفر پناهی کارگردان مدافع حقوق بشر، شهیر و مستقل ایرانی اعتراض نمود.

در این بیانیه آمده است:

هنر مستقل و آزادیخواه مقوله ای است که همواره در این کشور مورد هجوم و سرکوب انحصار گران و اقتدار طلبان بوده است. همواره آنچه مورد خشم و کین حاکمان قرار می گیرد، تأثیری است که سخن هنر و هنرمند در هر سطحی بر روی لایه های مختلف اجتماع می گذارد و اتفاقا این تأثیر بسیار ریشه ای و بنیادی بوده و اگر این سخن از دل برآمده باشد، لاجرم بر دل فرهنگ جامعه نیز خواهد نشست آنچنانکه در ماه های اخیر از طریق هنرمندی خودجوش گروه های مردمی تأثیر خود را گذاشته و می گذارد.

آنچه این روزها از برخورد قهر آمیز و دستگیری فله ای یکی از نمایندگان سینمای مستقل یعنی جعفر پناهی به همراه محمد رسول اف و همکارانشان شنیده می شود را نیز می توان در این راستا تحلیل نمود. در حقیقت کسانی که هم اکنون عنان قدرت را به دست گرفته اند، حداقل صداهای مسالمت آمیز مخالفان وضعیت موجود از هیچ صنفی را بر نمی تابند و پس از در بند نمودن گروه های مرجع دیگر اجتماعی، رو سوی سینما گران نهاده اند. پر واضح است که این شیوه دستگیری های فله ای در راستای فشار برای خاموشی صدای اکثریت مردم ایران به کار برده می شود که با وجود همه فشارها و تضییقات و حبس و بندها در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی غریوش به گوش می رسد و خاموش شدنی نیست.

واحد فرهنگی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) برخورد صورت گرفته و دستگیری این کارگردان شهیر ایرانی را که آثار ارزشمندی را در راه ارتقای فرهنگ حقوق بشری در جامعه ایرانی از خود برجای گذاشته و همواره در کنار جنبش دموکراسی خواهی ایرانیان به ویژه جنبش دانشجویی ایستاده مانند تمامی برخوردهای غیر قانونی مشابه محکوم نموده و آن را در راستای تحدید هر چه بیشتر فضای فرهنگی و سیاسی کشور قلمداد می کند.

در این زمینه سکوت یا عدم فعالیت جدی فعالان سینمایی کشور که حامیان جنبش سبز در بخش های مختلف، اکثریتی انکار ناشدنی در آن دارند را نیز جایز نمی دانیم. ما به همه فعالان فرهنگی و هنری متذکر می شویم، آتشی که به تک درختان تنومند زده می شود، هدف غایی اش سوزاندن تمامی جنگل است. در انتها مصرانه آزادی فوری همه زندانیان بی گناه از احمد زید آبادی و عبدالله مؤمنی تا جعفر پناهی و همه آزادمردانی که درراه ابراز آزادانه بیان و عقیده و همچنین تلاش در راه تقریر حقیقت در بند شده اند را خواستاریم.

کمیته فرهنگی سازمان ادوارتحکیم وحدت

هیچ نظری موجود نیست: