۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

جزئیات کمک چند صد میلیون دلاری رژیم به حزب الله

گزارش دریافتی: رهبر جمهوری اسلامی ایران سرانجام تسلیم فشار های شدید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران شده و به درخواست شیخ حسن نصرالله (سر کرده حزب الله) پاسخ مثبت داد.
خامنه ای دستور داده است که مبلغی حدود سیصد میلیون دلار بعنوان جبران ضرر مالی کلانی که چند ماه پیش در نتیجه ورشکستگی صلاح عز الدین تاجر لبنانی نصیب فعالین سازمان حزب الله شده است، به شیخ نصرالله اهداء گردد.
خامنه ای تحویل این مبلغ را با ضدّیت و اعتراض کامل کارشناسان مالی ستاد که بر این باورند که کمک ومساعدت به حزب الله تمامی ندارد، تأیید کرد.
بگفته این اشخاص مبالغی که در سال جاری به حزب الله اهداء شده است از آنچه که طبق برنامه در نظر گرفته شده بود، بسیار بالاتر است وممکن است به مبلغ باور نکردنی یک میلیارد دلار هم برسد در حالی که این سازمان هیج گزارش وحساب وکتابی از هزینه های خود ارائه نداده و نمیدهد.
قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بشدت ابراز نگرانی کرده بود که در صورت عدم اهدای این مبلغ، اعتماد فعالین این سازمان به رهبریت شیخ نصر الله سلب خواهد شد، وبدین ترتیب تمامی روند تبدیل حزب الله به نیروئی که در خط اول جبهه ایران در مقابل اسرائیل قرار دارد، صدمه خواهد دید.
پس از ادعای شیخ نصر الله که تقریبا کلیه ذخائر مالی این سازمان را به اتمام رسانیده است (سلیمانی این ادعا را تأئید نموده)، حواله این مبلغ تصویب شد که البته از طریق کانالهای محرمانه انجام شد ونه از طریق سیستم بانکی لبنان و یا بانک صادرات ایران، تا از افشای خبر حواله پول ومبلغ آن، جلوگیری بعمل آید.
دفتر رهبری به سبب موقعیت حساس ایران در این مقطع زمان، و بیم جنبش های معترض که مخالف رفتار و اعمال ولخرجانه ایران در خارج از کشور میباشند و حکومت را به این خاطر مورد سرزنش قرار میدهند، این موضوع را کاملا مسکوت نگه داشته است.
این کمک مالی از محل بودجه ویژه دفتر رهبر جمهوری اسلامی، که به فعالیت برای صدور انقلاب اسلامی اختصاص دارد، به سازمان حزب الله انتقال یافته است. منبع این پول، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی میباشد که دفتر رهبری بر آن تسلط داشته و هیچ گونه گزارش مرتب ومنظمی از آن به ارگانهای حکومتی ایران، ارائه نمیشود. این پول برای رسیدگی به جانبازان جنگ در نظر گرفته شده بود، ولیکن به خاطر اهمیتی که رهبر جمهوری اسلامی، رئیس جمهور ایران و سپاه پاسداران برای موقعیت ایران در منطقه و بالاخص برای موقعیت ایران نزد شیعیان لبنان قائل هستند، نهایتًا تصمیم گرفته شد که این بودجه به سازمان حزب الله، که سالیان سال است از طرف ایران پشتیبانی میگردد، انتقال یابد.
تخصیص این مبلغ در حالی به تصویب رسید که سازمان حزب الله با آوردن بهانه های پوچ، هنوز در خواست حکومت ایران در رابطه با ارائه گزارش مفصل در مورد چگونگی استفاده از این پولها را، برآورده نکرده است. از اینرو تا حال روشن نشده که چه بخشی از این پول به عنوان غرامت به آنهائی که از ورشکستگی صلاح عز الدین آسیب دیده اند، پرداخت خواهد شد و چگونه شیخ نصر الله قصد دارد این پولها را بین اعضای سازمان حزب الله قسمت کند. از قرار معلوم تصمیم دارند که در ابتدا این پول در میان افراد دون پایه این سازمان که بطور چشمگیری در قضیه صلاح عز الدین صدمه دیده اند، قسمت گردد و در صورتی که پولی از این ذخائر باقی بماند، افراد بلند پایه حزب الله نیز برای جبران اموال از دست رفته شان، غرامت دریافت کنند.
شیخ نصرالله از ترس اینکه افراد مال باخته بسیاری برای دریافت غرامت به او رجوع کنند و وی نتواند به درخواست هایشان جواب مثبت دهد، راز دریافت این پول را پیش خود و افراد عالیرتبه معدودی در این سازمان، نگه داشته است. شایان ذکر است که تعداد مالباختگان شیعه مذهب بسیار زیاد بوده، ورقم مالی وارد شده به این افراد از یک میلیارد دلار هم بیشتر است.

هیچ نظری موجود نیست: