۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

صدور كيفرخواست برای 250 تن از بازداشت شدگان عاشورا

ایلنا: دادستان تهران از صدور كيفرخواست براي حدود 250 نفر از متهمان حوادث روزعاشورا خبرداد.

عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست سابق و جديد دادسراي ناحيه 27 و مراسم افتتاح دادسرا ويژه قتل و سرقت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت پرونده باند بزرگ مفاسد اقتصادي اظهار داشت: سياست دادستاني تهران به صورت خاص و سياست قوه قضاييه به طور عام برخورد با مفاسد اقتصادي است و از تاكيدات مهم قوه قضاييه در اكثر جلسات اين موضوع بوده است و اميدواريم كه دستگاه قضايي در عمل اقداماتي انجام دهد تا بتوان با دانه درشت‌هاي مفاسد اقتصادي مبارزه كنيم و نتايج را به اطلاع مردم برسانيم.

خبرنگار ديگري در خصوص خبر برخي رسانه‌هاي ضد انقلاب مبني بر اينكه محمد علي وليان از دستگير شدگان روز عاشورا محكوم به اعدام و حكم وي قرار است كه اجرا شود سوال پرسيد كه دادستان پاسخ داد: اين خبر تكذيب مي‌شود، نامبرده يكي از متهمان دادگاهي بوده كه حكم وي صادر شده و در مرحله ابلاغ است. وي تا 22 اسفند حق اعتراض دارد.

دولت آبادي ادامه داد: طبيعتا نظام قضايي جمهوری اسلامی براساس عدل بوده و رسيدگي مراحل متعددي دارد به خصوص در جرايم مهم. اين متهم با حضور وكيل محاكمه شده و حق اعتراض در مرحله عالي را نيز دارد.

وي تاكيد كرد:عده‌اي اين حكم را بهانه‌اي براي انتشار اخبار غير واقعي خود كرده‌اند كه اجرا يا تاييد شدن آن از سوي دادگاه تجديدنظر تكذيب مي‌شود زيرا حكم در وضع فعلي صادر و در مرحله ابلاغ به محكوم است.

دولت آبادي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص آخرين وضعيت پرونده دستگيرشدگان روز عاشورا گفت: حدود250 فقره از پرونده بازداشت شدگان روز عاشورا منجر به صدور كيفرخواست شده است. البته ما كساني را كه تحقيقات در مورد آنها تكميل شده و يا دلايل براي اتهام آنها كافي نيست را به تدريج آزاد مي‌كنيم.

دادستان تهران خاطرنشان كرد: براي تعيين و تكليف پرونده‌هاي مذكور در بخش دادگاه‌هاي انقلاب همكاران ما به صورت شبانه روزي در حال رسيدگي به اين پرونده‌ها هستند.

هیچ نظری موجود نیست: