۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

اخراج گسترده كارگران و بحران معيشتى كارگران بيكار

شهرزادنیوز: بحران در واحدهای تولیدی گسترش بیشتری می‌یابد. در برخی واحدها بسیاری از کارگران اخراج شده‌اند. کارگران برخی کارخانه‌ها نیز ماه‌هاست دستمزد دریافت نکرده‌اند و در معرض اخراج قراردارند.

در تبریز بیکارسازی‌ها هر روز گسترش بیشتری می‌یابد. تراکتورسازی، کبریت‌سازی و موتوژن تبریز به مرور بسیاری از کارگران خود را اخراج کرده‌اند. تراکتورسازی تبریز در آستانه‌ی تعطیل قرار دارد و 2300 کارگر آن درمعرض اخراجند.

در ورامین 50 واحد صنعتی تعطیل شده‌اند. خبرگزاری ایلنا، به نقل از امام‌جمعه‌ی خیرآباد ورامین نوشت: در اثر رسيدگي نكردن مسوولان حدود 50 درصد واحدهاي صنعتي خيرآباد تعطيل شده اند.

ایلنا در گزارش دیگری از دو کارخانه نیمه تعطیل ایران ترمه و تهران پتو، به نقل از یکی از کارگران نوشت که کارگران این شرکت‌ها 26 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

یک کارگر کارخانه‌ی ترمه‌ی قم با اشاره به کاهش تدریجی تعداد کارگران این کارخانه از 3000 به 200 کارگر، افزود: بعد از اخراج بسیاری از کارگران کارخانه، تنها به عده معدودی از کارگران بیمه بیکاری تعلق گرفته است و بیشتر کارگران حتی از بیمه بیکاری هم محروم شده اند.

طبق قانون کسی که 6 ماه سابقه کار داشته باشد، بیمه بیکاری به او تعلق می گیرد، اما با بخشنامه‌های داخلی بسیاری از کارگران را از این حق محروم کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: