۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

وزیراطلاعات ایران: حکم دستگیری مهدی هاشمی را در دست داریم

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران امروز چهارشنبه 21 – 4 – 2010 اعلام کرد این وزارتخانه حکم دستگیری مهدی هاشمی فرزند اکبرهاشمی رفسنجانی را در دست دارد.

او در حاشیه جلسه دولت درگفتگو با خبرنگاران گفت : " وقت آن برسد نسبت به دستگیری وی اقدام خواهیم كرد."

پیش از این نیز روح الله حسینیان از نمایندگان هوادار دولت اعلام کرده بود دادستانی حکم بازداشت مهدی هاشمی فرزند اکبرهاشمی رفسنجانی را صادر کرده و از وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی خواسته است تا او را دستگیر کنند.

همچنین عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفته بود که در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران به دادسرا معرفی خواهد شد.

مهدی هاشمی پس از انتخابات جنجال برانگیز اخیر و به دنبال افزایش حجم هجوم هوادران تندروی آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد علیه خانواده رفسنجانی از ایران خارج شده بود.

ابتدا اعلام شده بود که وی برای بررسی افتتاح شعبه های دانشگاه آزاد در لندن و لبنان به خارج سفر کرده است اما اکبر هاشمی رفسنجانی بعدها اعلام کرد :" " مهدی علاقمند به بازگشت به کشور است ولی به اوگفته ام دکترا را هم بخواند و به همین جهت برای دکترا ثبت نام کرده است."

حکم بازداشت مهدی هاشمی در حالی منتشر می شود که رسانه های هوادار دولت بارها خواستار محاکمه فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی به اتهام تحریک معترضان شدند.

پیش از این فرزندان ایت الله رفسنجانی در نامه ای از دستگاه قضایی خواسته بودند در یک دادگاه بی طرف اتهام هایی را که محمود احمدی نژاد در مناظره تلوزیونی با میرحسین موسوی علیه آنها مطرح کرد بررسی کند.

مصلحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا وزارت اطلاعات مهدی هاشمی را ممنوع الخروج كرده است گفت : " ممنوع الخروج اشخاص دست قوه قضاییه است و هرگاه كه این دستگاه حكم جلبی صادر كند این كار صورت خواهد گرفت."

درهمین حال وزیر اطلاعات به خبرنگاران گفت محمد خاتمی ممنوع الخروج نشده است.

این در حالی است که رئیس جمهور سابق ایران که اخیرا قصد داشت در یک کنفرانس بین المللی عازم ژاپن شود اجازه خروج از کشور نیافت

هیچ نظری موجود نیست: