۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

اراجیف آخوند جنتی در باره کنفرانس خلع سلاح و زلزله

صدا و سیمای رژیم: خطیب نماز جمعه تهران گفت اجلاس خلع سلاح اتمی تهران ، جواب دندان‌ شکن به همه کسانی بود که ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاح هسته ‌ای می ‌کنند.

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تشریح بخشی از دستاوردهای اجلاس خلع سلاح هسته ای در تهران تاکید کرد : ما با بر پایی این اجلاس پیشگام خلع سلاح در جهان شدیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هماهنگی ‌های مربوط به برگزاری این اجلاس در دو ماه انجام گرفت ، ادامه داد : این اجلاس بسیار موفق و عالی بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود : بر خلاف خواست دشمنان و تهدیدهایی که آنها علیه شرکت‌کنندگان در این اجلاس داشتند، اما شاهد حضور نمایندگانی از 60 کشور جهان در سمت‌های مختلف بودیم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه غرب به دنبال بحث "جلوگیری از اشاعه سلاح هسته ‌ای" است، تصریح کرد: این فایده ندارد ، باید به دنبال خلع سلاح بود زیرا با سلاح‌های اتمی موجود می‌توان 10 هزار بار دنیا را نابود کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اجلاس تهران مورد تحسین خبرگزاری‌های خارجی قرار گرفت و در این میان برخی خبرگزاری‌های غربی نیز سکوت اختیار کردند، افزود: یک نشریه استرالیایی جمله زیبایی درباره این اجلاس نوشت.

این نشریه نوشت: کنفرانس امنیت هسته‌ای که در واشنگتن برگزار شد، از منطق قدرت استفاده می‌کرد، اما کنفرانس خلع سلاح تهران از قدرت منطق برخوردار بود.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه "کسی نمی‌ توانست این منطق ما را در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای رد کند" ادامه داد: جمله رهبر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا تنها مجرم هسته‌ای در روی زمین است، ترجمه و در اسناد سازمان ملل ضبط شده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت ساخت سلاح هسته‌ای، افزود: از مراجع عظام هم استفتا شده و هیچ مرجعی نیست که این حرمت را انکار کند.

آیت الله جنتی ادامه داد: در اجلاس سال آینده خلع سلاح هسته‌ای از علما و مراجع دینی کشورهای مختلف هم دعوت می ‌شود تا این مساله را بررسی کنند، زیرا انسان معتقد به خدا نمی تواند سلاح هسته‌ای تولید کند.

وی با اشاره به راهبرد جدید اتمی آمریکا و روی آوردن این کشور به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اینها که قبلا همچون روباه‌‌صفتان کار می‌کردند اکنون گرگ صفت شده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دست چدنی آنها از دستکش مخملی در آمده است و این جز رسوایی برای آنها ندارد. این تهدید، برای ما سندی به منظور اثبات حقانیت خود و باطل بودن ادعای دشمنان محسوب می‌شود.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه "منطق دنیای امروز اجازه استفاده از سلاح هسته‌ای را نمی دهد"، خطاب به دشمنان ایران توصیه کرد از واقعه طبس عبرت بگیرند و افزود: خدایی که با توفان شن شما را رسوا کرد، آن خدا الان هم هست. امیدواریم شما مقداری سر عقل بیایید.


پیشگویی زلزله قطعیتی ندارد

خطیب جمعه تهران با اشاره به بحث های مطرح شده درباره وقوع زلزله گفت : وقوع زلزله قطعی نیست و اگر قطعی نیز باشد ،‌ قابل پیشگیری است.

آیت الله احمد جنتی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران افزود : پیشگویی این مسائل هیچ قطعیتی ندارد و هیچ فردی نیز نمی تواند آینده را بطور قاطع پیش بینی کند ، مسائلی که در این باره نیز گفته می شود؛‌ احتمالات است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد : در بسیاری از موارد نیز پیش بینی هایی مطرح شده و بعدا مشخص شده است که نادرست است.

وی گفت: در مواردی نیز که واقعا قرار است زلزله ای بیاید و فردی از اهل دل آن را پیش گویی می کند،‌ قابل پیشگیری است.

امام جمعه موقت تهران افزود: جلوگیری از وقوع زلزله سابقه دارد و این موضوع را می توان در باره قوم حضرت یونس (ع) مشاهده کرد.

وی گفت: نکاتی که برای کاهش آسیب ها از زلزله ازجمله مقاوم سازی ساختمان ها مطرح می شود بجاست، ولی چرا نباید از گناهان توبه کنیم.

آیت الله جنتی افزود: بالأخره مرگ در انتظار ماست و چرا برای زلزله قیامت آماده نشویم؟ زلزله ای که خداوند آن را زلزله بزرگ توصیف می کند.

وی گفت: دعا، صدقات و خیرات بلا را دفع می کند و توصیه می کنم برای پیشگیری از وقوع زلزله و سایر مصیبت ها هر صبح و شب صدقه پرداخت کنیم چرا که در روایت است پرداخت صدقات جلوی بلا را می گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همچنین برای رضای خدا همدیگر را حلال کنیم و آن زمان که از دنیا می رویم حق الناس بر گردن ما نباشد.

وی افزود: درباره بدهی ها، طلبکاری ها، نمازهای قضا و کفاره ها وصیت کنیم و برای مرگ آماده باشیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز واقعه طبس گفت: خدایا زلزله های گوناگونی داشتیم که آنها را از مردم ما دفع کردی، این زلزله را نیز دفع کن.

هیچ نظری موجود نیست: