۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

عضو سازمان ادوار تحکیم از تدریس منع شد

سایت کلمه: علی انجم روز عضو شعبه گیلان سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم)، پس از آزادی از زندان، با حکم هسته گزینش سازمان آموزش و پرورش، از تدریس منع شده است.

به گزارش بامدادخبر، علی انجم‌روز، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در گیلان که صبح روز هشت اسفندماه ۱۳۸۸، با هجوم ماموران اداره اطلاعات به منزلش و توقیف برخی مدارک شخصی و کامپیوتر و… دستگیر شده و سه هفته را در سلول انفرادی زندان ویژهِ اطلاعات واقع در میدان نیروی دریایی رشت سپری کرده بود، در هفته‌های اخیر بعد از احضار رسمی به شعبه اول بازپررسی دادسرای انقلاب رشت، دو بار به این شعبه مراجعه داشته و مورد بازپرسی قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش در این جلسات از سوی بازپرس پرونده اتهام تبلیغ علیه نظام و اهانت به مقام‌های عالی حکومتی از جمله محمود احمدی نژاد از طریق نگارش مقالات انتقادی و پوشش اخبار حوادث بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ در وبلاگ شخصی‌ انجم‌روز به وی وارد شده است و با توجه به عدم قبول این اتهامات، هنوز جلسات بازپرسی از وی ادامه دارد.

این در حالی است که این عضو شورای مرکزی سازمان ادوار در گیلان، که دبیر خانه‌ی احزاب در این استان نیز می‌باشد، با حکم رسمی هسته گزینش سازمان آموزش و پرورش از تدریس در مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی نیز منع شده است.

انجم‌روز که در دوره خاتمی معاون خانه جوان استانداری گیلان بود، چندی پس از روی کارآمدن دولت احمدی نژاد توسط سردار سرتیپ علی عبداللهی استاندار وقت گیلان و معاون فعلی انتظامی وزارت کشور از کار اخراج می شود و پس از آن به خاطر درج چند مقاله انتقادی درباره عملکرد عبداللهی در مدیریت استان گیلان با شکایت استانداری مواجه و به جریمه نقدی محکوم می شود. وی هم‌اکنون با قرار کفالت آزاد می‌باشد.

گفتنی است در ماههای اخیر اخراج فعالان منتقد از محل کارشان با شدت بیش از پیش صورت می‌گیرد به‌طوری‌که تعداد آموزگاران، کارگران، فعالان زن و روزنامه نگارانی که صدایی متفاوت از صدای رسمی بلند می کنند و با اخراج و به تعبیر ساده تر خانه نشینی مواجه می شوند روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: