۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

جلوگیری از واگذاری غرفه کتاب به انتشارات بنیاد بهشتی

پارلمان‌نیوز: بنیاد حفظ و نشر آثار آیت الله دکتر بهشتی از داشتن غرفه در نمایشگاه کتاب امسال محروم شد.مسوولان نمایشگاه کتاب از واگذاری غرفه به نشر بقعه، ناشر کتابهای بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی خودداری کردند.

به گزارش کلمه روز گذشته به هنگام مراجعه کارمندان نشر بقعه برای تحویل غرفه در نمایشگاه وچیدن کتاب ها و قفسه ها به آنها گفته شد که به دستور مقامات بالا! امکان تحویل غرفه ممکن نیست.

نشر بقعه ناشر کتابهای بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی است که مانند سالهای گذشته تقاضای غرفه کرده بود که با پیگیری های متعدد موافقت شده بود اما با ممانعت های صورت گرفته روز گذشته از چینش کتاب ها و واگذاری غرفه خودداری بعمل آمد.

نمایشگاه کتاب امسال در شرایطی برگزار می شود که معاون فرهنگی وزارت ارشاد وعده داده که ماموران با حضور در لابلای مردم اجازه نخواهند داد کسی فضای فرهنگی را سیاسی کند. از قرار معلوم فعالیت همه بازدید کنندگان زیر کنترل دوربین خواهد بود.

اینگونه اظهار نظرهای مسوولان نمایشگاه پیشاپیش نشان از فضا سازی برای برخورد با یک محیط فرهنگی را ایجاد می کند.

پس از انتخابات ۲۲ خرداد سال گذشته بنیاد نشر آثار و اندیشه های های شهید آیت الله دکتر بهشتی از جمله مراکزی بود که از برخورد افراطیون مصون نماند.

هیچ نظری موجود نیست: