۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

احمدی نژاد: به اوباما نامه دادیم اما پاسخ او مناسب نبود

خبرگزاری حکومتی مهر: رئیس جمهوری اسلامی با بیان اینکه تصویب قطعنامه جدید علیه ایران پایان دوران باراک اوباما خواهد بود، گفت: آمریکا به سرعت به سمت دره می رود و متوجه هم نیست.

محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت و سخنرانی در کنفرانس بازنگری در معاهده NPT به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با روزنامه "بوستون گلوب" تصریح کرد: عده ای در داخل آمریکا و برخی اعضای شورای امنیت ، اوباما را به سرعت به سمت یک موضع گیری تند علیه ایران سوق می دهند که این موضوع به نفع دولت آقای اوباما نیست.

وی گفت: دومین معنای تصویب یک قطعنامه جدید علیه ایران این خواهد بود که هیچ تغییراتی در آمریکا روی نداده و این پایان دوران باراک اوباما خواهد بود.

احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه اگر شرایط عادلانه و توام با احترام باشد، همه دولت ها و ملت ها طرفدار برقراری روابط هستند، اظهار داشت: ما نشانه های خوبی را برای بهبود روابط با آمریکا فرستادیم اما پاسخ طرف مقابل مناسب نبود.

وی افزود: پایان دوره اوباما به معنای پایان فرصت تاریخی آمریکا برای اصلاح چهره اش در عرصه جهانی است، چرا که آنها به سرعت به سمت دره می روند و متوجه هم نیستند.


اوباما فرصت را از دست ندهد

تلویزیون رژیم: رئیس جمهوری اسلامی به باراک اوباما ، رئیس جمهور امریکا، توصیه کرد فرصت تعامل با ایران را از دست ندهد .

احمدی نژاد گفت، خیلی ها تلاش دارند اوباما را در مقابل ایران قرار دهند. اگر آقای اوباما تسلیم گروه های فشار شود ، این امر فقط سبب دشوارتر شدن کارها می شود. اگر وی واقعا می خواهد تغییر ایجاد کند، باید دربرابر این گروهها مقاومت کند .

هیچ نظری موجود نیست: