۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

ادله کافی برای دستگیری کروبی و موسوی وجود دارد

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): وزیر دادگستری گفت: ادله کافی برای دستگیری کروبی و موسوی وجود دارد اما ارائه فرصت‌ به سران فتنه به سود نظام است و آنها نمی توانند در آینده مظلوم‌نمایی و توطئه کنند بلکه ماهیت خود را بیشتر افشا ‌می کنند و آنگاه می توان درباره آنها تصمیم مناسب گرفت.
مرتضی بختیاری وزیر دادگستری که در نشست شورای مرکزی تشکل فرهنگی - دانشجویی حامیان دولت (گروه 72 تن ایران اسلامی) سخن می‌گفت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به سران فتنه مکررا و به طور شفاف تذکراتی دادند که چندین بار از سیما پخش شد و بیش از 200 نماینده مجلس و ائمه جمعه خواستار روشن شدن موضع آنها شدند اما این افراد موضع خود را مشخص نکردند
به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از سخنان وزیر دادگستری را در ادامه بخوانید:
اگر این آقایان دو ماه قبل بازداشت می‌شدند که دلائل این کار هم وجود داشت، مطمئن باشید الان آنطور که در بین مردم مطرح است که چرا اینها موضع نگرفتند، اتفاق نمی‌افتاد اما اکنون در بین مردم نسبت به آنان نفرت ایجاد شده است و ثمره رویکرد آنها را می‌بینیم و اگر پیش از حادثه عاشورا برای مردم ولایت‌مدار ما واقعا سر سوزنی تردید و شبهه وجود داشت، این تردید‌ها بر طرف شد.
رهبر معظم انقلاب حتی بعد از حادثه روز عاشورا هم از آنها خواستند که موضع خود را مشخص و خط ‌شان را از دشمنان نظام جدا کنند اما این اتفاق نیفتاد و دقیقا همان مسئله بنی ‌صدر در حال تکرار است؛ امام راحل (ره) چند بار به بنی صدر فرمودند خط خود را از عوامل فتنه مثل جبهه ملی و نهضت آزادی و منافقین جدا کنید اما او به نصایح امام توجه نکرد.
هفته گذشته در دامغان حدود 300 نامه‌ به من دادند که بخش عمده این نامه‌ها طرح سئوال درباره علت عدم دستگیری سران فتنه بود و در بابل هم با جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج جلسه داشتیم که آنجا هم توضیحاتی به صورت مختصر دادم و تاکید کردم اگر این اقدام به موقع باشد، آنها نمی توانند مظلوم‌نمایی و میدان داری کنند.
عدم برخورد با سران فتنه به معنای سازش نیست و احتمال داده شده در جهت رعایت مصلحت نظام است. دو نکته در ماجرای بازداشت اغتشاشگران بعد از انتخابات عجیب است که یکی اینست که گاهی برخی می‌گویند افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر چشم بسته دستگیر شده‌اند و باید آزاد شوند و دیگر اینکه با وجود این همه اتفاقات هنوز هم برخی آقایان موضع خود را شفاف اعلام نکرده‌اند که قطعا با وجود ادله جرم، به خاطر حوادثی که اتفاق می‌افتد، بار آنها سنگین‌تر می‌ شود.
چند وقت پیش که در یکی از روستاهای شهرستان بابل یادواره شهدا برگزار بود، پس از سخنرانی من یکی از پدران شهدا سروده‌ای را در خصوص خیانت‌های سران فتنه قرائت کرد که با صلوات حضار مورد تشویق قرار گرفت و برای من جالب بود که این مسئله حتی به روستاها هم رسیده است.سران فتنه برنامه‌های وسیعی داشتند و چند هفته پیش هم پنج سناتور آمریکایی رسما در نامه‌ای به هیلاری کلینتون پرسیدند چرا 46 میلیون دلاری که برای جنگ نرم با ایران و فعال کردن اینترنت در کشورمان اختصاص داده‌اند، هزینه نمی‌‌شود و این موارد یکسری مسائل از توطئه‌های پشت پرده است اما خداوند حافظ ملت ماست و مردم با حضور خود در صحنه بصیرت و همدلی را به نمایش گذاشتند.
عدم دستگیری سران فتنه صرفا بر اساس مصالح نظام و کشور است و به مردم اطمینان می دهم که با وجود اسناد و دلایل متقن برای برخورد با فتنه آفرینان قطعا با آنها در موعد مناسب برخورد می شود و در این خصوص سازش یا اهمال نخواهد شد.
در بسیاری از کشورهای اسلامی دولت‌های سر سپرده استکبار به شدت به وحشت افتاده بودند که اگر دامنه این تحرکات به عربستان کشیده شود، فردا نمی ‌توانند جلوی آن را بگیرند؛ متاسفانه با کاری که فتنه‌گران کردند، خوراکی برای هجمه رسانه‌های غربی علیه انقلاب اسلامی شد و آنها واقعیت‌ها را انکار می کنند و به عنوان نمونه جمعیت چند میلیونی در 9 دی را چند هزار اعلام کردند و آنها که مثلا انصاف به خرج دادند، تعداد راهپیمایان در این روز را صد هزار نفر اعلام کردند که اینها خیانت به نظام اسلامی است و انشاءالله با قدرت در موعد خود با آنها برخورد شود ".
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دیدگاه‌های آقای احمدی نژاد در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود، برخورد با ویژه خواران و ویژه خواری بود.
آیت‌الله حسن زاده آملی فرمودند تا وقتی که مشی مقام معظم رهبری این باشد، این انقلاب شکست ناپذیر است و ما واقعا بر این باوریم که هنوز هم شخصیت واقعی رهبر معظم انقلاب شناخته نشده است؛ ایشان خود را وقف اسلام و انقلاب و خدمت به مردم کرده اند و به اندازه سر سوزنی برای خود حق ویژه قائل نیستند.
نسبت به حضرت امام (ره) هم اعتقاد همین است و اینها همان چیزهایی است که مشی علوی اقتضا می‌کند؛ پست و مقام‌ها فقط برای خدمت کردن برای مردم است و اساسا فلسفه اصل 162 قانون اساسی هم اینست اما حتی اگر من برای خود حق ویژه قائل باشم و از مقام و پست خود برای خانواده‌ام استفاده کنم و در این دنیا قانون با من برخورد نکرد، شب اول قبر چه خواهم کرد؟ قطعا باید پاسخگو باشم.
خوشبختانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که دبیری و سخنگویی آن بر عهده آقای آقامحمدی است، جدیت خوبی برای مقابله با مفاسد اقتصادی وجود دارد و تلاش‌های ارزنده در این راستا صورت گرفته و پیش نویس روزنه‌های قانونی تهیه و دو هفته قبل تقدیم معاون اول رئیس جمهور شده است. بختیاری در خصوص همدلی به نظرات رهبر معظم انقلاب در سال 77 اشاره کرد و گفت ایشان فرمودند "جلسات خانگی را مانند قبل از انقلاب فعال کنید " و درخواست من از شما اینست که یک کادرسازی و سازماندهی مطمئن انجام دهید و به شیوه درست یارگیری کنید تا بتوان نیروهای انقلابی و متخصص را به کار گرفت.
قبلا در جلسه‌ای خدمت دوستان گفتم که در بحث تقلب در انتخابات ما استانداران بیشتر از همه رنج می بریم که این همه دقت کردیم که سر سوزن تخلفی صورت نگیرد و بی هیچ تعارفی به قانون عمل کردیم و حتی از گرایش خود گذشتیم اما دیدیم که فتنه‌گران خادمان ملت را در مظان اتهام قرار دادند.در جریان سفر انتخاباتی آقای احمدی نژاد به اصفهان خود ایشان از من خواست که در ماشین او ننشینم تا خدای ناکرده تصور بدی در اذهان عمومی ایجاد نشود؛ در حالیکه بعضی از دوستان ما در وزارت کشور نقل می‌ کنند که در دولت‌های قبلی می‌گفتند این کارها را انجام دهید.
در دولت نهم آقای رئیس جمهور وقتی در جمع استانداران بحث انتخابات می‌ شد، تاکید می کرد راضی نیستم سر سوزن تخلف صورت گیرد و شما باید در برابر خداوند متعال و ملت پاسخگو باشید و ما در انتخابات ما همه تلاش خود را به کار بستیم تا تخلفی صورت نگیرد و امکان تقلب هم در انتخابات نیست.

هیچ نظری موجود نیست: