۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

متکی: آمانو تازه كار است، قدری بايد آب بندی شود

ایسنا: منوچهر متکی وزير امورخارجه يكشنبه شب در گفتگو با شبکه خبري العالم با اشاره به تبليغات صورت گرفته عليه غني سازي 20 درصدي در ايران گفت: برداشتها و ادعاهايي از سوي برخي كشورها وجود داشت مبني بر اين که ايراني ها نمي توانند غني سازي کنند و در اين رابطه مقداري بلوف مي زنند، و خودشان قادر به تامين سوخت 20 درصد نيستند، ولي اين کار انجام شد و آقاي امانو نيز بخشي از گزارش خود را به همين مساله اختصاص داده است، و توليد سوخت 20 درصد را تاييد مي کند.
متکي خاطرنشان کرد: گزارش آقاي آمانو توسط فرد ديگري در آژانس تهيه شده، در اين گزارش آژانس در به حوزه هايي پرداخته که جزء وظايف و ماموريت هاي آژانس نيست، و درجاي ديگر بايد مورد گفت و گو قرار گيرد. مسايل دفاعي کشورها موضوعي نيست که آژانس بخواهد درباره آن وارد بحث شود.
متکي با بيان اينكه نخستين گزارش آقاي امانو نشان داد که او تقريبا تازه کاري خودش را در اين مسووليت دارد، و تا هنگامي که به پختگي آقاي البرادعي برسد، مقداري زمان مي خواهد افزود: گزارش امانو اولين کار ايشان در مسووليت جديد بود و مانند هرکار ديگري که در آغاز آن مجموعه از پختگي‌ها و ناپختگي ها وجود دارد، بايد مورد ارزيابي قرار بگيرد. آقاي آمانو به قول معروف که در زبان فارسي گفته مي شود قدري بايد آب بندي شود تا نسبت به مسائل وقوف پيدا کند.

هیچ نظری موجود نیست: