۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

تقاضای کمک مالی برای خرید حکم اعدام یک زن

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: محبت محمودی که به جرم قتل یک مرد و پس از تحمل نه سال زندان، حکم اعدامش به تایید دیوان عالی رسیده و در 20 تیرماه سالجاری در زندان ارومیه به وی ابلاغ گردیده بود با ارسال نامه ای به دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و با اعلام اینکه «شاکیانش حاضر به دادن رضایت در قبال دریافت دیه شده اند» از مردم ایران تقاضای کمک مالی برای پرداخت دیه و خرید حکم اعدامش نمود.
وی در نامه ی ارسالی اش به دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن اشاره به وضعیت بد اقتصادی خود و خانواده اش نوشته است که قادر به تامین و پرداخت مبلغ تعیین شده به عنوان دیه نمی باشد لذا از مردم ایران تقاضای کمک مالی جهت پرداخت دیه را دارد.
در بخشی از نامه ی محبت محمودی آمده است: «حدود ده سال است که به اتهام قتل عمد (دفاع از ناموس) در بند نسوان ندامتگاه مرکزی ارومیه زندانی می باشم و به قصاص محکوم گردیدم اما چندی است که شاکیانم تقاضای دیه در قبال رضایت نموده اند.»
این زن زندانی در ادامه نامه اش نوشته است: «متاسفانه بنده هیچ گونه ثروت و دارایی ندارم تا به عنوان دیه به شاکیانم پرداخت نمایم. همسرم پیر و بیمار است. فرزندانم نیز بعضی کوچک اند. آنهایی هم که بزرگ هستند توانایی تهیه ی مبلغ دیه را ندارند. خودم نیز در زندان دچار انواع بیماریها از جمله روماتیسم، میگرن و درد معده شده ام. همچنین از ناراحتی اعصاب رنج می برم. من دیگر توان تحمل حبس را ندارم. فرزندانم تمام این سالها را علیرغم نیازشان به مادر، بدون حمایت من سپری نموده اند و سختیها و مشکلات زیادی را متحمل شده اند.»
در پایان نامه ی خانم محمودی خطاب به ملت ایران آمده است: «از مردم ایران عاجزانه استدعا دارم تا برای تامین مبلغ دیه به هر شکل و به هر میزانی که می توانند کمک نمایند تا بتوانم بعد از ده سال حبس بالاخره به کانون گرم خانواده ام بازگردم.»
گفتنی است؛ محبت محمودی بر اساس اظهارات خودش از سال 1379 به جرم قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشته در بند نسوان ندامتگاه مرکزی ارومیه زندانی بوده است.
این زن متاهل پس از تحمل 9 سال زندان سرانجام توسط دادگاه ارومیه در آستانه ی اعدام قرار گرفت که حکم قطعی اعدام او توسط دیوان عالی نیز تایید گردید. تایید حکم اعدام نامبرده توسط دیوان عالی در 20 تیر ماه سالجاری در زندان ارومیه به وی ابلاغ گردید که مقرر شده بود با دستور قوه ی قضائیه به اجرا در بیاید.
همچنین اطلاعات وی جهت تماس و پیگیری بر اساس آنچه که در نامه نوشته شده است به شرح ذیل می باشد:
آدرس : اروميه - ديزج سياوش - بن بست 8 متري- پلاك242
شماره همراه پسرش (ناصر): 4753-939-0914
شماره پرونده:81/0831

هیچ نظری موجود نیست: