۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

دعوت نوه آيت‌الله خميني به گردهمائي در مزار بنيان‌گذار انقلاب

سيد حسن خميني نوه آيت‌الله خميني به معترضان نتايج انتخابات و سركوب‌هاي اخير پيشنهاد كرد كه در مرقد بنيادگذار انقلاب گرد هم آيند. پيشنهاد نوه آيت‌الله خميني را خبرگزراي‌هاي روسي زبان ريا نووستي و فرست نيوز منتشر كردند.


خبرگزاري ريانووستي (روسيه) و فرست نيوز (جمهوري آذربايجان) پيش از ظهر جمعه پنجم تير نوشتند: حسن خميني نوه آيت‌الله خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به صف مخالفان دولت پيوسته و پيشنهاد كرده است كه فعالان ليبرال را در آرامگاه امام خميني پدر بزرگ خود در جنوب تهران جمع كند.

دو خبرگزاري ريا نووستي و فرست نيوز، فراخوان سيد حسن خميني را به گردهمائي آزادي‌خواهان بر مزار پدر بزرگش، چالشي مهم براي دولت دانستند. 

سيد حسن خميني سال گذشته در گفت‌وگوئي با هفته نامه شهروند در تهران نسبت به حضور نظاميان در عرصه سياست هشدار داد و گفت: «ميزان سنجش وفاداري يا عدم وفاداري به انديشه‌هاي امام، حضور يا عدم حضور نظاميان در سياست است. امام، دخالت نظاميان در سياست را به شدت ممنوع اعلام كرد».

نوه آيت‌الله خميني زماني اين مطلب را بيان كرد كه دولت نهم پست‌هاي كليدي و مراكز اقتصادي را يكي پس از ديگري به برخي از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران واگذار مي‌كرد.

ريا نووستي ضمنا به نقل از روزنامه ايزوستيا نوشت: «آيت‌الله منتظري نيز كه به خاطر انتقادات خود از مقامات كشور تحت بازداشت خانگي است، به حمايت از مخالفان احمدي‌نژاد برخاسته است. منتظري خواستار تشكيل دولتي راستگو شد تا بتواند كشور را از بحران كنوني خارج كند. وي به آيت‌الله خامنه‌اي و احمدي‌نژاد هشدار داد كه رژيم‌ها هرچقدر هم مقتدر باشند، اگر تظاهرات مردم را سركوب كنند، سقوط خواهند كرد».

هیچ نظری موجود نیست: