۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

موسوی و خاتمی خواستار بازگشت به 'میثاق گرانسنگ ملی' شدند

میر حسین موسوی نامزد معترض به نتیجه انتخابات اخیر و سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران در ملاقات با یکدیگر خواستار از بین رفتن "فضای امنیتی" کشور و آزادی مطبوعات شدند.
به گزارش پارلمان نیوز پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس این دو رهبر جبهه اصلاحات تاکید کردند: "آنچه امروز بیش از هر چیز مورد نیاز است بازگشت به قانون اساسی و پرهیز از نقض، تحریف یا توجیهات ناروا نسبت به این میثاق گرانسنگ ملی است."
آقایان موسوی و خاتمی هشدار دادند اگر "با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود" و اگر "تریبون های رسمی" به "دروغگویی، اهانت و نارواگویی" ادامه دهند، جریانهایی پدید خواهند آمد که اصل نظام و انقلاب را زیر سوال خواهند برد.
آنها خاطرنشان کردند جامعه ایران "با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد" و به حرکت بسوی آزادی و سربلندی ادامه خواهد داد.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی گروه ها و رسانه های طرفدار دولت محمود احمدی نژاد خواهان برخورد قضایی با سران اصلاح طلب شده اند.
اما مهدی کروبی چهره سرشناس دیگر اصلاح طلبان اخیرا گفت از محاکمه استقبال نیز می کند زیرا به گفته او به این ترتیب می تواند مطالبی را که طی سالهای گذشته بدلایلی بیان نکرده افشا کند.
رهبران اصلاح طلب ایران با ملاقات با یکدیگر و نیز نامه نگاری با برخی مراجع قم به اعتراضات خود به نتایج انتخابات ادامه می دهند و خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستند.
بدنبال انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه اخیر بسیاری از متفکرین و فعالین جبهه اصلاحات دستگیر شده و همچنان در زندان بسر می

هیچ نظری موجود نیست: