۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

پرونده سازی برای کروبی در دادگاه ویژه روحانیت

کرمان نما:دادستان تهران درباره ادعاهای کروبی و پاسخ هیات سه نفره قوه قضائیه پیرامون موضوع تجاوزات در زندان گفت: کمیته سه نفره در رابطه با این موضوع اعلام نظر کرده و گزارش به دستگاه قضایی ارجاع شده و از آنجایی که آقای کروبی روحانی است طبیعتاً دادسرای ویژه روحانیت مرجع صالح برای رسیدگی است. به گزارش ایسنا دادستان تهران درباره ادعاهای کروبی و پاسخ هیات سه نفره قوه قضائیه پیرامون موضوع تجاوزات در زندان گفت: کمیته سه نفره در رابطه با این موضوع اعلام نظر کرده و گزارش به دستگاه قضایی ارجاع شده و از آنجایی که آقای کروبی روحانی است طبیعتاً دادسرای ویژه روحانیت مرجع صالح برای رسیدگی است. منتهي گزارش كميته‌ي سه نفره كه در مطبوعات و تلويزيون پخش شد بطور طبيعي در مسير قانوني به دادستاني ارجاع شده و در حال بررسي است. مهدی کروبی پیش از این از احضار خود به دادگاه خبر داد.
بی اطلاعی از احتمال آزادی زندانیان
دادستان تهران از موضوع تعليق سه مقام قضايي اظهار بي‌اطلاعي كرد و درباره خبر منتشره مبني بر آزادي تعدادي از متهمان حوادث پس از انتخابات نيز با تاكيد بر اين‌كه اين موضوع در حوزه وظايف دادگاه است، از رسانه‌ها خواست كه شفاف و دقيق اطلاع‌رساني كنند و به اخبار بي‌مبنا و شايعات دامن نزنند. عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه‌ي مراسم توديع و معارفه‌ي سرپرست دادسرا و رييس دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران درباره‌ي برگزاري جلسات دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات، اظهار كرد: دادگاه طبق وظيفه‌ي جاري دستگاه قضايي تشكيل مي‌شود؛ منتهي علني بودن يا غيرعلني بودن آن به تشخيص قاضي محكمه است. وي گفت: اگر دادگاه تشخيص بدهد كه علني باشد طبيعتا به مطبوعات اعلام مي‌شود و ما بنا داريم اين اصل قانوني كه قاضي تشخيص بدهد كه در چارچوب وظيفه‌ي قانوني انجام شود را به مردم اعلام كنيم و چيزي را از مردم پنهان نمي‌دانيم. دادستان تهران گفت: مردم مطمئن باشند كه دادستاني در دور جديد معتقد به اطلاع‌رساني دقيق، شفاف و آگاهي دادن به مردم است و در موردي كه دادگاه جديد تشكيل شود و قاضي علني بودن آن را اعلام كند به مردم خواهيم گفت. وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه دادگاه بعدي حوادث پس از انتخابات چه زماني برگزار مي‌شود و آيا هفته‌ي آينده اين دادگاه با حضور سران جريانات برگزار مي‌شود ضمن تكذيب اين خبر، گفت: پرونده‌ي برخي از آنها هنوز به دادگاه نرفته است و تلاش ما اين است كه به تحقيقات سرعت ببخشيم تا زودتر به دادگاه برود، اگر به دادگاه رفت اطلاع مي‌دهيم.
دادستان تهران درباره‌ي احتمال آزادي تعدادي از متهمان با توجه به صدور احكام 20 نفر از متهمان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، گفت: طبيعتا اگر فردي در دادگاه به حكمش اعتراض كند طبق قانون مي‌تواند آزاد شوند. وي در ادامه گفت: طبق مقررات قانوني دادگاه مي‌تواند اگر كسي در چارچوب حكم و ميزان آن اعتراض كرد به تشخيص خودش عمل كند؛ لذا در حوزه‌ي دادگاه‌ها ما ورود نداريم و نخواهيم داشت چون وظيفه‌ي شخص قاضي است كه اگر محكوم اعتراض كرد به اعتراض توجه كند و به دادگاه بالاتر بفرستد و اگر مقدمات آزادي بلامانع بود، اقدام كند. دادستان تهران افزود: اين‌كه اخيرا در برخي روزنامه‌ها پخش شده كه تعدادي از اين متهمان آزاد مي‌شوند بايد بگويم هر كسي آزاد شود رسما اعلام مي‌كنيم. از رسانه‌ها خواهش مي‌كنم به اخبار بي‌مبنا و شايعات دامن نزنند و آن را نيز پخش نكنند و براي ما كار را مشكل‌تر نكنند. دادستان تهران افزود: وقتي اقدامي براي آزادي متهمان نبوده پخش اين اخبار موجب تشويش اذهان عمومي مردم مي‌شود كه چرا اخبار متناقض پخش مي‌شود. از رسانه‌ها خواهش مي‌كنم كه اطلاع‌رساني شفاف داشته و بدون منبع بخصوص اخبار قضايي را منتشر نكنند.
بی اطلاعی از تعلیق سه مقام قضائیدادستان تهران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برخي از رسانه‌ها به نقل از نمايندگان مجلس خبر از تعليق سه مقام قضايي در رابطه با بازداشت‌هاي پس از انتخابات، داده‌اند؟اظهار كرد: از اين موضوع بي‌اطلاع هستم. اين نوع اقدامات در حوزه‌ي دادستاني انتظامي قضات و قوه‌ي قضاييه است و بايد از مجاري مربوطه سوال كرد.

۱ نظر:

N گفت...

karoobie delavar ...be to eftekhar mikonim


rasti in khabar ro az kodoom site migiri??