۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

لاریجانی کشورهای عرب خلیج فارس را تهدید کرد

رادیو فرانسه: جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه از کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس که در آن پایگاه های نظامی آمریکا وجود دارد خواست به آمریکا اجازه ندهند که از این پایگاه ها برای حمله به ایران استفاده کند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در کویت گفت کشورهای منطقه که پایگاه های نظامی آمریکا را در خود جای داده اند باید بدانند که که این پایگاه ها نباید در حمله به ایران مورد استفاده قرار گیرد. لاریجانی افزود منطقه نباید به پایگاهی برای حمله به ایران تبدیل شود.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از کویت مخابره کرده است ضمن نقل این سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی این نکته را نیز اضافه می کند که علی لاریجانی در عین حال ادعا کرد که آمریکا و اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارند.
به گزارش این خبرگزاری، لاریجانی مدعی شد که اسرائیل جرأت حمله به ایران را نخواهد داشت چرا که می داند که در صورت حمله به ایران، موشک های ایران خاک آن کشور را به آتش خواهند کشید.
باید یادآوری کنیم که سه کشور از شش کشور عضو "شورای همکاری خلیج فارس" یعنی کویت، قطر و بحرین پایگاه های نظامی آمریکا را در خاک خود جای داده اند. عربستان سعودی، سلطان نشین عمان و امارات متحدۀ عربی سه عضو دیگر این سازمان هستند.

هیچ نظری موجود نیست: