۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

سقوط هواپیما؛ کتک کاری کارگزاران رژیم در مجلس رژیم

سایت تابناک: حادثه هوایی ديروز، داراي حاشيه‌هاي فراواني از جمله كتك‌كاري رئيس سازمان هواپيمايي كشوري و رئيس شركت «تابان» (شركت هواپيماي ساقط شده در مشهد) بود.
كاپيتان ناجي، خلبان ناظر و خانم صراف‌زاده، سرمهماندار هواپيما جزئياتي از علت حادثه ديروز و وقايع پس از آن را تشريح كردند.
كاپيتان ناجي، خلبان ناظر هواپيما گفت: از شب پیش که به آبادان رفتیم، در بازگشت و نزدیک فرودگاه تهران که شدیم گفتند هوا خراب است و ما هم به سمت اصفهان برگشتیم. با بهتر شدن هوا در فردای آن روز، به همراه مسافران آمدیم. بعد در بین راه سر مهماندار هواپیما به کابین آمد و با حالتی پریشان و مضطرب گفت که در میان مسافران بیماری است که ضربان قلبش دیگر نمی‌زند و صفر شده است.
وي مي‌افزايد: وقتی بالای سر بیمار رفتیم دیدیم که بله ایشان افتاده و ردیف صندلی مسافران را خالی کردند و با دیدن رنگ و روی زرد، سریع اکسیژن آوردند و ایشان را احیا کردیم که کمی ضربان برگشت و مقداری به هوش آمد و ما حال بیمار را پیگیری می‌‌کردیم و دوباره آمدند و گفتند که دوباره نبض بیمار صفر شده و این زمانی بود که نزدیک مشهد شده بودیم و دیدیم که تصمیم بر این است که باید در این زمان آن حداقل‌ها رو انجام بدیم و حالت، اضطراری است.
كاپيتان ناجي در ادامه گفت: با نزدیک شدن به مشهد، به ما خبر دادند که هوا دچار مشکل است و دیدیم کم کم داریم به مشکل برمی‌خوریم و جایی بود که یا ما باید تصمیم به برگشت می‌گرفتیم و یا این که فرود آییم، چرا که در برگشت هیچ تضمینی برای این مسافر نبود که بتواند زنده بماند یا خیر. از نظر کاری، ما مسئول ایمنی و جان این مسافر بودیم و باید وی را به جایی می‌رساندیم. من باید جواب پس بدهم. به همه و مخصوصا به نماینده وزارت راه هم گفتم که اگر ایشان زنده نمی‌ماندند من به شما قول می‌دهم که باید پاسخگو می‌بودم...
از سوي ديگر، خانم صراف‌زاده سرمهماندار هواپيما كه خود يكي از مجروحان حادثه بوده نيز با تأييد اظهارات كاپيتان ناجي گفت: دیروز حدود ساعت 4 بود که از اصفهان بلند شدیم در همین حال به ما گفتند که یکی از مسافران درون هواپیما حالش مساعد نیست و سریع به بالای سر بیمار رفتم که دیدم نبض نداره و رفلکس‌ها حرکتی و تنفسی وی از بین رفته. ما وی را احیای قلبی کردیم و دوباره برگشت و تنفس و فشار برگشت. و به دنبال آن خلبان نیز بالای سر بیمار آمد و دیدند که ما در حال چه اقداماتی هستیم. چیزی از آن نگذشته بود که دوباره به حالت قبل بازگشت و از حال رفت و همه حالت‌های پیش به وی دست داد و ما نیز بار دیگر وی را احیا کردیم و بلندش کردیم. حالت عجیبی داشت، هر از گاهی به هوش می‌آمد و بلند می‌شد و می‌گفت که خوب است و دوباره به حال قبل برمی‌گشت. میانگین سنی سی تا سی‌ودو سال بود و ما برای بالا بردن دمای بدن این مسافر، به او چای دادیم و کمی بهتر شد، اما باز هم به حال قبل برگشت و این زمان بود که دیگر اطلاع دادم که حال مسافر اصلا خوب نیست و اگر یک بار دیگر این حالت به وی دست دهد، تمام می‌کند...
بنا بر اين گزارش، نكته جالب حادثه روز گذشته، كتك‌كاري در مجلس بود.
ماجرا از اين قرار بود كه روز گذشته، بهبهاني، وزير راه و ترابری، نخجواني، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، عبدالله پور، رئيس شركت هواپيمايي «تابان» و تني چند از ديگر مسئولان هواپيمايي كشور براي توضيح حادثه هواپیمایی در فرودگاه مشهد ، در مجلس شوراي اسلامي حاضر شده بودند كه پس از جلسه و رفتن وزير راه، بحث و جدلي ميان رئيس هواپيمايي كشوري و رئيس شركت «تابان» صورت مي‌گيرد كه در پايان به كتك‌كاري و زد و وخورد ايشان مي‌انجامد.
به گفته حاضران و مطلعان از حادثه روز گذشته، پس از اظهارنظر نخجواني مبني بر ابطال مجوز فعاليت شركت «تابان» و پاسخ عبدالله پور، بناگاه نخجواني عصباني شده و يك سيلي به عبدالله پور مي‌زند و عبدالله پور نيز در مقام دفاع از خود بر آمده و پاسخي در شأن سيلي خورده شده به نخجواني مي‌دهد و اين اتفاق با ناراحتي و دلخوري نمايندگان مجلس روبه‌رو شده و با ميانجيگري نمايندگان به پايان مي‌رسد....

هیچ نظری موجود نیست: