۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

كنفرانس مطبوعاتي روساي جمهوري ايران و ونزوئلا در مشهد

مشهد - رييس جمهوري اسلامي ايران يكشنبه شب بعد از امضاي سه سند همكاري اقتصادي، بهداشت و درمان و انرژي با جمهوري ونزوئلا در كنفرانس مشترك خبري با هوگو چاوز اظهار داشت : بسيار خوشحالم پايان ديدار هوگو چاوز از ايران با زيارت حرم حضرت امام رضا (ع) مقارن شد.

محمود احمدي نژاد خاطرنشان كرد : اين جا حرم امام رضا ،حرم انسان كامل، خليفه الهي و يار و ياور همه مومنان و عدالت جويان جهان است.

وي تاكيد كرد: امامان انسانهاي كاملي هستند كه متعلق به همه ملت‌ها هستند و خداي متعال آنها را براي هدايت كل بشر فرستاده است.

رئيس جمهوري با اشاره به حضور هوگو چاوز در مرقد امام رضا(ع) افزود: حضور رئيس جمهوري ونزوئلا نشان‌دهنده عمق اعتقادات مشترك دو ملت و نشانه عمق برادرانه و پايدار دو كشور است.

احمدي نژاد افزود: اين حضور يعني هر دو ملت و دولت يكتا پرست و عدالت طلب هستند
و به پيامبران الهي و انسانهاي صالح ايمان دارند كه روزي انسان كامل به همراه حضرت مسيح خواهد آمد و همه عدالتجويان عالم را حمايت مي‌كند و عدالت را در سرتاسر زمين برپا خواهد كرد.

رئيس جمهوري كشورمان با اشاره به حضور هوگو چاوز در حرم امن امام رضا (ع) خاطرنشان كرد : پذيرائي از آقاي چاوز در مقدس‌ترين مكان ايران نشاندهنده ارادت ملت ايران به آقاي چاوز و ملت انقلابي ونزوئلا است.

احمدي نژاد افزود : اين حضور يعني دلها و انديشه‌هاي دو ملت به طور كامل به هم پيوند خورده و در دفاع از حقوق خود و حمايت از عدالت و مظلومان همواره در كنار هم خواهند بود.

وي اظهار داشت:ما براي پيشرفت ملت و ساختن كشورهاي خود و براي قطع فشارهاي استكبار جهاني در برابر زياده خواهي استكبار تا آخر در كنار هم خواهيم ماند.

احمدي نژاد با اشاره به سخنان هوگوچاوز در حرم امام رضا(ع) تصريح كرد :
همانگونه كه برادرم آقاي چاوز در اظهارا ت خود بيان كرد، هر دو ملت و دولت بايد تمهديدات و مقدمات لازم را براي تحقق عدالت توسط انسان كامل تلاش كنند.

رييس جمهوري افزود: من اميدوارم كه اين حضور و سفر و تجديد پيمان مجددي كه با هم داشتيم ،مقدمه برداشتن گام‌هاي بلندتر براي توسعه روابط و انجام ماموريت‌هاي بين‌المللي باشد.

احمدي نژاد سفر هوگوچاوز به ايران را بسيار پربار و موفقيت آميز خواند و اظهار داشت: ديروز و امروز تصميمات بسيار خوبي گرفته شد و در آينده نزديك شاهد هرچه بيشتر همكاري‌ها ميان دوطرف در زمينه‌هاي گوناگون خواهيم بود.

رئيس جمهوري در پاسخ به سئوال خبرنگار ونزوئلايي در خصوص پايگاه موشكي آمريكا در كلمبيا اظهار داشت: لازم است يكبار ديگر با صراحت اعلام كنم ما حضور قدرت‌طلبانه امپرياليسم آمريكا در كلمبيا را به شدت محكوم مي‌كنيم و كساني كه با شعار تغيير در آمريكا بر سركارآمدند بايد در عمل به شعارهاي خود پايبند باشند.

احمدي نژاد با بيان اينكه دوران فريب ملت‌ها به پايان رسيده ، افزود: اين ها از يك طرف شعار تغيير ، صلح دوستي سر مي‌دهند و از سوي ديگر پايگاه نظامي در مناطقي كه مردم بر عليه سياست‌هاي قدرت‌طلبانه آمريكا شعار مي دهند ، يك فريب آشكار است.

احمدي نژاد در ادامه سخنان خود وجود رژيم صهيونيستي را بدترين اهانت به نوع بشر دانست و افزود : اين رژيم را جنايتكاران بين‌المللي در منطقه ما به ملت مظلوم فلسطين و مردم منطقه تحميل كردند.

وي با بيان اينكه ملتهاي منطقه هيچگاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسند ،افزود: اين رژيم يك موجود خارجي آلوده است كه وارد بدن ملت‌هاي منطقه شده و آنان دربرابر اين موجود آلوده به مقاومت خود ادامه مي‌دهند.

احمدي نژاد با بيان اينكه تجربه تاسيس رژيم صهيونيستي تجربه‌اي كاملا شكست خورده است ، افزود: تاسيس اين نوع رژيم‌ها هيچگاه در هيچ جاي دنيا با موفقيت روبرو نبوده و شكست خواهد خورد.

رئيس جمهوري تاكيد كرد: من يكبار ديگر اعلام مي‌كنم كه ملتهاي آمريكاي جنوبي در حال يك انقلاب اعتقادي و سياسي هستند و همه آنها بيدار شده‌اند و زورگويي را نمي‌پذيرند.

وي افزود: من بار ديگر شكست قطعي سياست‌هاي نظامي گري را در آمريكاي جنوبي اعلام مي‌كنم و به رهبران اعمال اين نوع سياستها نصيحت مي‌كنم كه دست از زورگويي بردارند.

احمدي نژاد افزود: من مطمئن هتسم كه مردم كلمبيا هم اين روش را نمي پذيرند و در برابر آن قيام خواهند كرد .

رئيس جمهوري در پايان تاكيد كرد : امروزه دوران امپراطوري به پايان رسيده است.

هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا نيز در اين كنفرانس مشترك خبري گفت : من در ابتدا از ملت ايران تشكر مي‌كنم ، چرا كه اين مردم عزيز توجه زيادي به خداوند دارند.

وي افزود: همچنين سلام خود را به ميليون‌ها ميليون زائر از سراسر دنيا كه براي زيارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس مي‌آيند ، بيان مي‌كنم.

چاوز افزود: به عنوان يك مسيحي احساس بسيار خوبي دارم كه به زيارت حرم مقدس امام رضا آمده ام.

هوگو چاوز افزود : حضرت مسيح رجعت خواهد نمود و به همراه حضرت مهدي يك روز براي ايجاد عدالت قيام خواهند كرد.

وي با اشاره به سخنان حكيمانه مقام معظم رهبري اظهار داشت: سخنان امام خامنه‌اي بسيار براي من راه گشا بود ، چرا كه ايشان فرمودند : تا زماني كه روساي جمهور ايران و ونزولا در كنار هم باشند و با هم اقدامات عدالت طلبانه را پيگير ي مي‌كنند ، موجبات مايوس شدن دشمنان دو ملت را فراهم مي آورند.

رئيس جمهوري ونزوئلا افزود: بايد تلاش كنيم هرچه زودتر حضرت مهدي به همراه حضرت مسيح ظهور كنند و سرتاسر جهان را از عدل و داد پر كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود توسعه روابط تجاري ميان دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت : از اين بستر مي‌توانيم به چشم انداز و هدف مورد نظر خود در آينده نزديك برسيم.

هیچ نظری موجود نیست: