۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

اعلام شکایت 90 نفر در مورد بازداشتگاه کهریزک

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی تهران، در خصوص نتیجه تحقیقات سازمان قضایی نیروهای مسلح، در مورد پرونده بازداشتگاه کهریزک، گفت: همانطور که در گذشته به اطلاع عموم رساندیم، سازمان قضایی نیروی مسلح این قضیه را با جدیت پیگیری می‌کند. از کسانی که در این قضایا آسیب دیدند، دعوت کرده‌ايم تا با حضور خود مسایل را مطرح کرده و اگر شکایتی دارند، آن را اعلام کنند.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام محمدكاظم بهرامی با بیان اینکه تا سه روز پیش، 104 نفر از آسیب دیدگان در دادسرای نظامی حاضر شدند، اظهار داشت: از این میان 15 نفر به عنوان گواه، مسایل خود را مطرح کرده و حدود 90 نفر نیز اعلام شکایت کردند. در همین راستا متهمین احضار و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

وی از بازداشت 7 نفر از متهمان عاملان بازداشتگاه کهریزک تا چهارشنبه هفته گذشته، خبر داد و گفت: در حال حاضر مسایل مطرح شده از شکات پرونده در حال بررسی است. امیدواریم این پرونده تحقیقاتش به زودی به پایان برسدتا بتوانیم پرونده را برای ارسال به دادگاه آماده کنیم.

بهرامی در پاسخ به این پرسش که آیا این هفت نفر بازداشت‌شده از مسوولان نیروی انتظامی هستند؟، اظهار داشت: اینها کسانی هستند که در مورد قضایای مربوط به بازداشتگاه کهریزک نقش داشتند.

رییس سازمان نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قاضی مربوطه نیز بازداشت شده است؟، گفت: با توجه به اینکه مساله رسیدگی به اتهام قضات در دادسرای انتظامی قضات صورت می‌گیرد، این موضوع نیز بايد در آنجا مطرح شود.

وی در خصوص نتیجه تحقیقات از حادثه کوی دانشگاه نیز اظهار داشت: تحقیقاتی که درباره کوی دانشگاه انجام شده، تحقیقات مفصلی است که از سوی مراجع ذیربط انجام شده است. آنها نتایج تحقیقات خود را به دستگاه قضایی ارسال کرده و امروز آن نتایج به سازمان قضایی نیروهای مسلح واصل می‌شود. ما کار خود را پس از آنکه نتیجه تحقیقات به سازمان قضایی نیروهای مسلح آمد، پیگیری می‌کنیم.

بهرامی با تکذیب خبر آزادی مسوول بازداشتگاه کهریزک، تاکید کرد: مسوول بازداشتگاه کهریزک از مقامات انتظامی است كه هنوز در بازداشتگاه به سر می‌برد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که روند تحقیقات چقدر به طول خواهد انجامید؟، گفت: در رابطه با تحقیقاتی که در خصوص یک پرونده انجام می‌شود؛ نمی‌توان زمان مشخصي اعلام کرد. اما تمام تلاش مسوولین امر این است که کار با سرعت انجام شود .

بهرامی در پاسخ به این پرسش که ‌ایا دادگاه عاملان حوادث بازداشتگاه کهریزک به صورت علنی برگزار خواهد شد يا نه؟، گفت : علنی و یا غیر علنی بودن جلسه دادگاه، بستگی به نظر رییس دادگاه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: