۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

گزارشی از اعتراضات مردمی در بابل و ساری

به دلیل قطع اینترنت در روز عاشورا روزهای بعد از ان خبر با تاخیر ارسال شد .--------------------------------------
اعتراضات مردمی در بابل
در روز عاشورای حسینی همزمان با دعوت جنبش سبز از مردم برای تظاهرات سراسری در کشور مردم معترض در شهرستان بابل در روز عاشورا دست به تظاهرات و درگیری شدید با ماموران انتظامی و نیروهای بسیج و لباس شخصی زدند.
در این اعتراضات که در ظهر عاشورا همزمان با مراسم سنتی مذهبی که برای امام سوم شیعیان امام حسین برگزار میشد شروع درگیری و برخوردها با فریادهای < یا حسین میر حسین > و < مرگ بر دیکتاتور > شروع شد و مردم در خیابان استانه و اطراف امامزاده قاسم در مرکز شهر بابل به صورت شدید با نیروهای دولت کودتا درگیر شدند .
شدت درگیری ها به حدی بود نیروهای انتظامی و عوامل خودسر با تمام شدت مرد - زن - افراد مسن و نوجوانان را به قصاوت هرچه تمامتر با انواع سلاحهای سرد مضروب کردند . مردم نیز به مقابله به مثل پرداخته و با سنگ پرانی و حمله به صورت جنگ و گریز با نیروهای دولت کودتا درگیر شدند .
مردم ناراضی و طرفداران جنبش سبز که از وحشیگری نیروهای لباس شخصی به خشم امده بودند با در دست گرفتن قسمتی از خیابان استانه , تعدادی افراد ملبس به لباس روحانیت طرفدار حکومت کودتا را دستگیر کرده و ضمن عریان کردن انها عمامه انها در کف خیابان چرخ داده و عبای انان را لگد مال میکردند .
در طی این درگیری ها حداقل 40 نفر دستگیر شدند و چند بسیجی که به شدت مضروب شده بودند راهی بیمارستان شدند .
شایان ذکر است مردم و طرفداران جنبش سبز در ساات پایانی شب با شنیدن خبر شهادت تعدادی از هموطنان توسط دولت و حکومت کودتا در روز عاشورا و ماه محرم الحرام دوباره خیابان ها ریخته و تا پاسی از شب به شعار دادن علیه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ادامه دادند .
ازجمله شعارهای سر داده شده در روز عاشورا در بابل : مرگ بر دیکتاتور - خامنه ای یزید شد یزید رو سفید شد - خامنه ای قاتله ولایتش باطله - شکنجه تجاوز جنایت مرگ بر ولایت - مرگ بر خامنه ای و .........
اعتراضات در ساری
در ادامه اعتراضات مردم کشورمان شاید به جرات میتوان گفت تنها اعتراض طرفداران جنبش سبز و مردم معترض که به صورت مدنی و تنها با نصب نماد سبز در سطح کشور برگزار شد در شهر ساری بود که حداقل خشونت و یک مورد دستگیری به پایان رسید .
در ظهر عاشورا مردم با نصب روبان های سبز بر روی انگشتان - مچ دست - بازو - پیشانی و گردن با شرکت در مراسم عزاداری و یا قرار گرفتن در حاشیه خیابان ساعت که مسیر اعلامی توسط جنبش سبز بود دست به یک اعتراض بدون خشونت زدند در همین حضوذ گشترده نیروهای انتظامی - اطلاعاتی و لباس شخصی کاملا محسوس بود .
تنها دستگیری این یک مرد حدود 30 ساله بود که با در دست داشتن یک دست نوشته که بر روی ان نوشته شده بود < مرگ بر دیکتاتور > و فریاد بلند همین جمله به سرعت توسط عوامل اطلاعاتی دستگیر و به مکان نامعلومی برده شد .
در همین حال شب هنگام و با شنیدن خبر شهادت تعدادی از هموطنانمان در تهران و تبریز تعدادی از جوانان در خیابان فدک و پیوندی بدون اعلام قبلی تجمع کردند و اقدام به سر دادن شعار بر علیه رهبر جمهوری اسلامی نمودند که ورود نیروهای گارد انتظامی و درگیری کوتاهی متفرق شدند .
هم اینک اینترنت قطع یا بسیار سرعت پایین و شبکه های ماهواره هایی با پارازیت شدید روبروست که روند اطلاع رسانی را بسیار کند نموده است و بیشترین راه اطلاع رسانی توسط خود مردم به صورت رودرو می باشد .

هیچ نظری موجود نیست: